Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2008

EURO coins ειδικές εκδόσεις.

Μια παλιά μου ευχάριστη ενασχόληση ήταν τα κέρματα διαφόρων χωρών.


Το ξέρατε οτι έχει εκδοθεί κέρμα των 2 ευρώ με τον δισκοβόλο επάνω, λόγω της Ολυμπιάδας του 2004. Eιχε γίνει ωραία αρχή με τις ειδικές εκδόσεις κερμάτων παλιότερα με τα κέρματα των 100 δραχμών. Η ΕΕ επέτρεψε την δημιουργία ειδικών πίσω όψεων στα κέρματα των 2 ευρω σε κάθε χώρα. Στην σύνθεση που έφτιαξα βλέπετε τα ειδικά αυτα κέρματα των χωρών. Η Γαλλία δεν εχει ακόμα εκδόσει τέτοιο. Σχεδιαστικά διακρίνονται όλα για την ωραία εμφάνιση, χωρίς να μπορώ να πω το ίδιο και για την φαντασία τους. Χώρες όπως το Λουξεμβούργο και το Σαν Μαρίνο επιμένουν στην απεικόνιση προσωπικοτήτων ενω σε εκείνο του Μονακό εικονίζεται αμερικανίδα ηθοποιός ! ( Οκ, έγινε πριγκίπισσα κάποτε εκει, ωστόσο νομίζω οτι ειναι φάουλ η απεικόνιση ειδικά αμερικανού σε ευρωπαϊκό κερμα ! ). Οι Φινλανδοί πιστεύω οτι σε όλα τους τα κέρματα έχουν φαντασία και πρωτότυπα σύγχρονα σχέδια όπως και οι Ιταλοί και οι Γερμανοί επιμένουν σε κτίρια.
Οι Ισπανοί μας κάνουν πλάκα βάζοντας τον Δον Κιχώτη.Οι Ιταλοί επιλεγουν πολύπλοκα σχέδια αλλα όμορφα τελικά.
Εννοείται οτι το δικό μας με τον δισκοβόλο του Μύρωνα μου αρέσει πολύ.
Γενικά υπάρχει μια τάση σχεδιαστικά για αναφορά στην Ενωμένη Ευρώπη και σε εθνικά σύμβολα ευρωπαϊκής εμβέλειας.
Ολα τα σχέδια ειναι πολυ ενδιαφέροντα εκτός απο εκείνα που απεικονίζουν κάποιο πρόσωπο βασιλιά, δούκα, και άλλων. Οι εποχές των βασιλιάδων έχουν παρέλθει και δεν το κατάλαβαν. Η ΕΕ εξέδωσε και ενα κοινό κέρμα των 2€ για τα 50 χρόνια απο την Συνθήκη της Ρώμης.
Eδω ειναι το Ελληνικό και το Ιταλικό κέρμα.
Οι πληροφορίες ειναι απο την wikipedia. Περισσότερα εδώ.

7 σχόλια:

Side21 είπε...

Ωραίο και ενδιαφέρον χόμπυ
η συλλογή κερμάτων,
μπαίνεις έμμεσα στην κουλτούρα
και τη νοοτροπία των λαών.
Πέρισυ έψαχνα στη Φιλανδία
να βρώ κέρμα 1 και 2 λεπτών,
παραγγελία απο ένα φίλο μου
κι όταν απογοητεύτηκα ζήτησα
από μια συμπαθητική πλανώδια
πωλήτρια κι αυτή με χαμόγελο
μου είπε ότι δεν υπάρχουν.
Πράγματι τι χρειάζονται τα
κέρματα 1 και 2 λεπτών αφού
κανένας δεν τους δίνει σημασία ;

tzonakos είπε...

Ναι, εχω μια μικρή συλλογή αλλα με πολύ παλαιά νομίσματα, 120 ετών.
Τα κέρματα του ενός λεπτού υπάρχουν συμβολικά, ειναι η ελάχιστη μονάδα.
Πρακτικά άχρηστα.
Αντίθετα δεν έβγαλαν χαρτονόμισμα του ενός ευρώ !

mad2luv είπε...

καπου διαβασα οτι το 2ευρω θα εχει ενα σχεδιο σε ολη την ευρωπη και μαλιστα σε δημοσκοπησεις στο διαδικτυο το ελληνικο σχεδιο εχει την πρωτη θεση..
μακαρι..

tzonakos είπε...

Οχι.
Πρόκειται για το επετειακό δίευρο για τα δέκα χρόνια της νομισματικής ένωσης.
Δεν ήξερα οτι το 2ο σχέδιο ηταν Ελληνα και ψήφισα το 5ο που ετσι κι αλλιώς μου άρεσε περισσότερο.
Πάντως καλό θα ειναι να καταλήξουν σε κάποια σχέδια και να μην βγαίνουν συνεχώς νέα.

Ενεσούλα είπε...

Α, καλά έκανα και ψήφισα το 2ο δλδ!
Το 2€ με το δισκοβόλο μου αρέσει πολύ, αισθητικά. Τα άλλα είναι βαρετά τα περισσότερα.
Και η αδερφή μου μαζεύει νομίσματα και έχει έναν οβολό του 1896.
Εγώ προτιμώ να ... τα ξοδεύω!
φιλιά

tzonakos είπε...

Kαλά έκανες εφ' όσον σου άρεσε αυτό.
Εμένα προσωπικά δεν μου άρεσε κι ας ηταν το σχεδιο κάποιου Ελληνα.
Είπαμε να έχει κάποια σχέδια πάνω στα κέρματα, αλλα όχι κι έτσι κύριε Ελληνα "καλλιτέχνη" !!!

tzonakos είπε...

...και όμως κέρδισε στην ψηφοφορία το 2ο σχέδιο με ποσοστό ψήφων 41.48% !!!
Το 5 που ψήφισα βγήκε δεύτερο με 32.67%
Ψήφισαν ηλεκτρονικά 141.675 ευρωπαίοι πολίτες !